Ochrona sygnalistów w Bonifraterskim Centrum Medycznym

W związku z obowiązującymi przepisami prawa, w Bonifraterskim Centrum Medycznym decyzją Zarządu została wprowadzona procedura ochrony sygnalistów.Ma ona na celu stworzenie bezpiecznego środowiska, w którym każdy pracownik może w dobrej wierze zgłaszać wszelkie nieprawidłowości, które zauważy w naszej organizacji, bez obawy o jakiekolwiek negatywne konsekwencje.

Wdrożenie procedury ma sprzyjać budowaniu kultury Bonifraterskiego Centrum Medycznego jako organizacji uczciwej, transparentnej i bezpiecznej.

Kim jest sygnalista?

Sygnalistą jest każda osoba pracująca w Bonifraterskim Centrum Medycznym, która zgłasza informacje o potencjalnych naruszeniach prawa lub innych nieprawidłowościach, które mogą mieć negatywny wpływ na naszą organizację lub naszych pacjentów.

Jaka ochrona przysługuje sygnaliście?

Sygnaliści są objęci  ochroną prawną. Oznacza to w szczególności, że:

  • nie mogą być dyskryminowani ani zastraszani z powodu zgłoszenia
  • mają prawo do anonimowości, jeśli sobie tego życzą
  • są chronieni przed zwolnieniem lub innymi niekorzystnymi konsekwencjami związanymi ze zgłoszeniem.

Jak zgłosić nieprawidłowości?

Zgłoszenia można składać na kilka sposobów:

  • Pisemnie: za pośrednictwem specjalnie przygotowanego formularza, który można pobrać na naszej stronie internetowej i dedykowanej skrzynki mailowej sygnalista@bcmbonifratrzy.pl lub pocztą na każdoczesny adres Biura Zarządu Spółki – z dopiskiem “poufne”
  • Elektronicznie: poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia nieprawidłowości dostępnego pod adresem www.bcmbonifratrzy.pl
  • Osobiście: u p. Jarosława Kniołka (Biuro Zarządu) lub telefonicznie pod nr tel. 507 949 189

 

Jakich sytuacji dotyczy procedura?

Procedura ochrony sygnalistów dotyczy zgłaszania nieprawidłowości w szerokim zakresie sytuacji, takich jak:

  • Naruszenia przepisów prawa pracy.
  • Korupcja.
  • Mobbing.
  • Dyskryminacja.
  • Nieskuteczność systemów zarządzania ryzykiem.
  • Zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa pacjentów.

Dlaczego warto zgłaszać nieprawidłowości?

Zgłaszając nieprawidłowości, przyczyniasz się do poprawy jakości świadczonych przez nas usług, zwiększenia bezpieczeństwa pacjentów oraz budowania kultury organizacyjnej opartej na uczciwości i transparentności.

Pamiętaj, że Twoje zgłoszenie złożone w dobrej wierze jest ważne i może przyczynić się do poprawy naszej organizacji.