Dla pacjenta

Prawa i obowiązki pacjenta:

Prawa pacjenta to zbiór norm, które gwarantują poszanowanie godności, autonomii i praw pacjentów w opiece zdrowotnej. Współczesne koncepcje opieki zdrowotnej opierają się na podejściu, w którym pacjent jest aktywnym uczestnikiem procesu leczenia, a nie jedynie biernym odbiorcą medycznych usług. W związku z tym zagwarantowanie pacjentom określonych praw jest niezbędne, aby umożliwić im pełne wykorzystanie swojego potencjału i zwiększenie jakości opieki zdrowotnej.

Zasady udostępniania dokumentacji medycznej

Dokumentacja medyczna udostępniana jest wyłącznie osobom i podmiotom uprawnionym do dostępu do dokumentacji medycznej na podstawie uprzednio wypełnionego i złożonego ”Wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej”. Przedmiotowy wniosek można przedłożyć w rejestracji Ośrodka BCM -Provita przy ul. Bierutowskiej 63 we Wrocławiu lub w sekretariacie Bonifraterskiego Centrum Medycznego Sp. z o.o. przy ul. Podwale 7, 50-043 Wrocław lub wysłać pocztą na jeden z ww. adresów.

Za udostępnienie dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie, nie pobiera się opłaty.

Za udostępnianie dokumentacji medycznej po raz kolejny, w formie wyciągów, odpisów lub kopii pobieramy opłatę zgodnie z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Podstawą wyliczenia kwoty odpłatności jest publikowana przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wysokość przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale.

Wnioskodawca odbiera udostępnioną dokumentację w rejestracji Ośrodka BCM-Provita przy ul. Bierutowskiej 63 we Wrocławiu lub w sekretariacie Spółki, a w przypadku braku takiej możliwości zostaje ona przesłana przez Spółkę listem poleconym na koszt wnioskującego zgodnie z cennikiem operatora pocztowego

Klauzule informacyjne

Dojazd

Bonifraterskie Centrum Rehabilitacji Stacjonarnej Oddział Provita Wrocław oraz Bonifraterskie Centrum Rehabilitacji Ambulatoryjnej Oddział Provita Wrocław zlokalizowane jest przy  ul. Bierutowskiej 63  we Wrocławiu (51-317).

Dojazd jest możliwy komunikacją miejską:

  • autobusami 904, 914, 924 z centrum Wrocławia – z przystanku zlokalizowanego z tyłu Galerii Dominikańskiej do przystanku Bierutowska-Dobroszycka (Psie Pole).
  • autobusem 150  z przystanku Bierutowska-Dobroszycka (Psie Pole) do przystanku PROVITA

Standardy ochrony małoletnich i osób bezradnych w placówkach Bonifraterskiego Centrum Medycznego

Zgodnie z wymogami znowelizowanej ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich, Bonifraterskie Centrum Medyczne jako organizator działalności medycznej zostało zobowiązane do wdrożenia standardów ochrony przed przemocą osób małoletnich i bezradnych.

Przyjęte w Bonifraterskim Centrum Medycznym standardy ochrony małoletnich i osób bezradnych wprowadzają zasady bezpiecznych relacji pomiędzy pacjentami i podopiecznymi, a pracownikami placówek, wyszczególniają i nazywają zachowania niedozwolone, wprowadzają jasne procedury związane z podejmowaniem interwencji i ochroną osób pokrzywdzonych oraz określają zasady i tryb weryfikacji personelu.

U podstaw przyjętych zasad związanych z zachowaniem standardów leży bezwzględny brak akceptacji na przemoc w jakiejkolwiek formie, czy to fizycznej czy psychicznej, oraz szacunek dla godności drugiego człowieka.

„Szacunek i dbałość o bezpieczeństwo wzajemnych relacji wydają się wpisywać w wartości płynące z charyzmatu szpitalnictwa” – podkreśla prezes zarządu Bonifraterskiego Centrum Medycznego, Jacek Graliński.

  • Standardy ochrony małoletnich i osób bezradnych – do pobrania tutaj
  • Informacja dot. przyjętych standardów – do pobrania tutaj 

 

Zespół ds. Etyki

Problemy natury etycznej występujące w Szpitalu Rehabilitacyjnym Provita oraz przyjęty sposób ich rozwiązywania stanowi wyznacznik kultury organizacyjnej.

W Szpitalu została wyłoniona grupa złożona z osób cieszących się powszechnym zaufaniem, do której, jako do Zespołu ds. Etyki, mogą zwracać się osoby zatrudnione, pacjenci oraz ich bliscy z problemami natury etycznej.

Jakie są zadania zespołu?

  1. Zapewnienie ochrony praw pacjentów zgodnie z zasadami etyki ogólnej i zawodowej oraz zapisami o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  2. Rozwiązywanie problemów etycznie wątpliwych w relacji pracownik – pacjent – bliscy; przełożony – pracownik oraz relacji pomiędzy pracownikami.
  3. Reagowanie na zgłaszane przypadki nieprzestrzegania obowiązującego w Szpitalu Kodeksu Etycznego.
  4. Identyfikowanie problemów oraz ustalanie ich przyczyn.
  5. Przygotowywanie propozycji rozwiązania problemu.
  6. Udzielanie wsparcia pracownikom w bardzo trudnych sytuacjach natury etycznej w związku z wykonywanymi zadaniami zawodowymi.

Zgłoszenie problemu do rozstrzygnięcia przez Zespół może odbywać się przez:

  1. Pocztę elektroniczną (adres:) provita@bcmbonifratrzy.pl
  2. Zgłoszenie pisemne do Sekretariatu Szpitala w zaklejonej kopercie, zaadresowanej do Zespołu ds. Etyki, na adres Bonifraterskie Centrum Medyczne Sp. z o.o. Szpital Rehabilitacyjny Provita, ul. Bierutowska 63, 51-317 Wrocław

Pełnomocnik Praw Pacjenta

Każdy pacjent ma prawo do zgłoszenia swoich uwag, wniosków i zażaleń dotyczących przebiegu leczenia i funkcjonowania szpitala Pełnomocnikowi ds. Praw Pacjenta w każdy wtorek w  godzinach 11.00 – 12.00, którego gabinet mieści się na  I piętrze, pok. 215. Możliwy jest także kontakt telefoniczny pod numerem telefonu  502 424 612.

Skargi i wnioski przyjmowane są także przez:

Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie – Biuro Rzecznika Praw Pacjenta,
ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa, (22) 532-82-00, e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl

Dolnośląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, tel. 71/797 91 12;, ul. Joannitów 6, 50-525 Wrocław; e-mail: kancelaria@nfz-wroclaw.pl, www.nfz-wroclaw.pl, www.nfz.gov.pl, bezpłatna infolinia: 800-190-590, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 18.00

Dolnośląska Izba Lekarska, ul. Kazimierza Wielkiego 45; 50-077 Wrocław; tel. 71/ 852-58-60, e-mail: dil@dilnet.wroc.pl, www.dilnet.wroc.pl

Dolnośląska Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych, ul. Powstańców Śląskich 50, 53-333 Wrocław,  e-mail: info@doipip.pl,  tel. 71/333 57 02, www.doipip.wroc.pl

Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych przy Biurze RPP – ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa

Nawigator Pacjenta– praktyczny poradnik jak poruszać się po systemie ochrony zdrowia

Plakat informacyjny promujący publikację pt. „Nawigator Pacjenta – praktyczny poradnik, jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia”. Główne hasło: „Pobierz za darmo!”, obok znajduje się kod QR umożliwiający pobranie broszury. W tle stylizowana mapa i ilustracja kobiety spacerującej z torebką. Wyróżnione pytania, na które odpowiada poradnik: Jakie badania profilaktyczne możesz wykonać? Czy specjalista może skierować Cię po receptę do lekarza rodzinnego? Kiedy wygasa prawo do bezpłatnej opieki medycznej? Jakie zaświadczenie możesz uzyskać bezpłatnie, a jakie nie są finansowane przez NFZ? Na dole znajduje się adres strony do publikacji: https://www.gov.pl/rpp/broszury-i-poradniki. Logo Rzecznika Praw Pacjenta i Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej.

SKARGI I WNIOSKI

Jeżeli Pacjent lub osoba go reprezentująca uzna, że podczas świadczeń medycznych udzielanych w Szpitalu Rehabilitacyjnym Provita  prawa pacjenta zostały naruszone i nie są realizowane w sposób zadowalający ma prawo do złożenia skargi lub wniosku.

Przedmiotem skargi może być, w szczególności: naruszenie praw pacjenta w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych, zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników, współpracowników Szpitala, inne związane z prowadzoną przez Szpital działalnością.

Przedmiotem wniosku mogą być propozycje poprawy organizacji i usprawnienia pracy Szpitala oraz poszczególnych jego komórek organizacyjnych, zapobiegania nadużyciom, a także propozycje zmierzające do bardziej efektywnego wykonywania zadań.

Pacjent może złożyć skargę/wniosek telefonicznie, listownie, osobiście bądź drogą mailową.

Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko wnoszącego oraz adres do korespondencji w innym przypadku nie zostaną rozpatrzone.

Skarga lub wniosek Pacjenta rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 30 dni. W razie niemożności załatwienia skargi lub wniosku w określonym powyżej terminie Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta zawiadamia skarżącego na piśmie o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia skargi oraz o przewidywanym terminie załatwienia przedmiotowej sprawy.

Opieka Duszpasterska

Drodzy Pacjenci!

Pacjentom zapewnia się możliwość dostępu do opieki duszpasterskiej.

Msza Święta odbywa się w każdą sobotę o 14.00

Odwiedziny chorych na oddziale przed Mszą Świętą.

Kapelan: ks. Marcin Robakowski

Kontakt do Kapelana: 781 099 664

Ważną częścią posługi Kościoła jest działalność duszpasterska kapelanów szpitalnych.
W ten sposób Kościół włącza się w czynną pomoc chorym, cierpiącym potrzebującym pomocy.
Kapelan chorych ściśle współpracuje z Zespołem Opieki Duszpasterskiej oraz lekarzami, pielęgniarkami, sanitariuszami i wolontariuszami, aby świadczyć szczególne miłosierdzie.

Wykaz kontaktów do Kościołów i związków wyznaniowych na obszarze województwa dolnośląskiego

Program edukacyjny dla naszych pacjentów

Zalecenia dietetyczne

Informacja z zakresu opieki świadczonej przez bliskich