Dla pacjenta
Prawa i obowiązki pacjenta:
Prawa pacjenta to zbiór norm, które gwarantują poszanowanie godności, autonomii i praw pacjentów w opiece zdrowotnej. Współczesne koncepcje opieki zdrowotnej opierają się na podejściu, w którym pacjent jest aktywnym uczestnikiem procesu leczenia, a nie jedynie biernym odbiorcą medycznych usług. W związku z tym zagwarantowanie pacjentom określonych praw jest niezbędne, aby umożliwić im pełne wykorzystanie swojego potencjału i zwiększenie jakości opieki zdrowotnej.
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
Uprzejmie informujemy, że za udostępnianie dokumentacji medycznej w formie wyciągów, odpisów lub kopii pobieramy opłatę zgodnie z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Podstawą wyliczenia kwoty odpłatności jest publikowana przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wysokość przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale.
Maksymalna wysokość opłat za:
- jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,002 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale;
- jedną stronę kopii dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,00007 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale;
- sporządzenie wyciągu, odpisu dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych, jeżeli zakład prowadzi dokumentację medyczną w formie elektronicznej – nie może przekraczać 0,0004 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale.
Za udostępnienie dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie nie pobiera się opłaty.
Dokumentacja medyczna udostępniana jest wyłącznie osobom i podmiotom uprawnionym do dostępu do dokumentacji medycznej na podstawie uprzednio wypełnionego i złożonego ”Wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej”. Przedmiotowy wniosek można przedłożyć w sekretariacie Bonifraterskiego Centrum Medycznego Sp. z o.o. przy ul. Podwale 7, 50-043 Wrocław lub sekretariacie jednostki w Piaskach – Marysinie, Osiedle Marysin 1, 63-820 Piaski lub wysłać pocztą na jeden z ww. adresów.
Wnioskodawca odbiera udostępnioną dokumentację w sekretariacie Spółki lub sekretariacie jednostki w Piaskach – Marysinie, a w przypadku braku takiej możliwości zostaje ona przesłana przez Spółkę listem poleconym na koszt wnioskującego zgodnie z cennikiem operatora pocztowego.
Udostępnienie dokumentacji do wglądu na miejscu jest bezpłatne i możliwe po uprzednim uzgodnieniu terminu.
Informacja kontakt:
Sekretariat ORN Małgorzata Talma
tel. 65-525-09-88
e-mail: m.talma@bczwroc.pl
Klauzule informacyjne
Standardy ochrony małoletnich i osób bezradnych w placówkach Bonifraterskiego Centrum Medycznego
Zgodnie z wymogami znowelizowanej ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich, Bonifraterskie Centrum Medyczne jako organizator działalności medycznej zostało zobowiązane do wdrożenia standardów ochrony przed przemocą osób małoletnich i bezradnych.
Przyjęte w Bonifraterskim Centrum Medycznym standardy ochrony małoletnich i osób bezradnych wprowadzają zasady bezpiecznych relacji pomiędzy pacjentami i podopiecznymi, a pracownikami placówek, wyszczególniają i nazywają zachowania niedozwolone, wprowadzają jasne procedury związane z podejmowaniem interwencji i ochroną osób pokrzywdzonych oraz określają zasady i tryb weryfikacji personelu.
U podstaw przyjętych zasad związanych z zachowaniem standardów leży bezwzględny brak akceptacji na przemoc w jakiejkolwiek formie, czy to fizycznej czy psychicznej, oraz szacunek dla godności drugiego człowieka.
„Szacunek i dbałość o bezpieczeństwo wzajemnych relacji wydają się wpisywać w wartości płynące z charyzmatu szpitalnictwa” – podkreśla prezes zarządu Bonifraterskiego Centrum Medycznego, Jacek Graliński.
Parking (obowiązuje od 1 grudnia 2024 r.)
ZARZĄDZANIE PARKINGAMI www.parki-in.pl
Link do aplikacji mobilnej obsługującej płatności – tutaj
Do pobrania:
Regulamin Parkingu Niestrzeżonego przy obiektach usługowych Osiedla Marysin 1, 63-820 Piaski
Część A REGULAMINU
1. Przedmiot umowy
- Postanowienia niniejszego regulaminu (dalej jako Regulamin) regulują zasady użytkowania parkingu na obiekcie Bonifraterskie Centrum Medyczne Sp. z o.o. Osiedle Marysin 1 w Piaskach wraz z gruntami przyległymi (dalej jako Parking), zarządzanego przez Park In Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Ożynowa 51B (dalej jako Zarządca lub Wynajmujący).
- Zarządca zezwala na użytkowanie Parkingu na zasadach określonych w Regulaminie.
- Poprzez wjazd na teren Parkingu użytkownik pojazdu (zwany również Najemcą) zawiera z Zarządcą umowę najmu miejsca parkingowego na warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie. Umowa najmu miejsca parkingowego, ulega zakończeniu z chwilą wyjazdu z Parkingu.
- Użytkownik pojazdu poprzez wjazd na teren Parkingu wyraża zgodę na warunki najmu i akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu oraz wyraża zgodę na bezwzględne ich przestrzeganie, a w razie ich naruszenia – upoważnia Zarządcę do zastosowania sankcji zastrzeżonych w Regulaminie.
- Parking jest parkingiem płatnym niestrzeżonym.
- Parking jest czynny 24 godziny 7 dni w tygodniu.
2. Prawa i obowiązki Najemcy
- Użytkownik pojazdu jest obowiązany, bezpośrednio po wjeździe na teren Parkingu i zajęciu miejsca parkingowego, do pobrania biletu w parkomacie, znajdującym się na terenie Parkingu. Bilet należy umieścić w widocznym miejscu za przednią szybą wewnątrz pojazdu, w celu skontrolowania przez osoby wyznaczone przez Zarządcę, dopełnienia obowiązku wniesienia stosownej opłaty za korzystanie z Parkingu. Służby kontrolujące Parking, nie prowadzą sprzedaży biletów i nie mają prawa przyjmować jakichkolwiek pieniędzy od użytkowników Parkingu.
- Najemca jest obowiązany do:
- Pobrania biletu lub uiszczenia w parkomacie lub aplikacji mobilnej stosownej opłaty parkingowej za korzystanie z Parkingu według stawek określonych w Cenniku – część C Regulaminu, lub posiadania abonamentu na dany numer rejestracyjny pojazdu uprawniającego do postoju na parkingu
- przestrzegania obowiązującej na Parkingu organizacji ruchu oraz przepisów ruchu drogowego, oznakowania pionowego i poziomego, w szczególności ograniczenia prędkości do 20 km/h, jak również poleceń wydanych przez Zarządcę służb ochrony i obsługi Parkingu,
- przestrzegania przepisów BHP i ppoż.,
- zabezpieczenia we własnym zakresie pojazdu przed kradzieżą i zniszczeniem,
- nienaruszania zakazów, o których mowa w § 4 ust. 5 poniżej,
- informowania Zarządcy o wszelkich zauważonych nieprawidłowościach i zdarzeniach na Parkingu, które mogłyby zagrozić bezpieczeństwu jego użytkowników bądź odpowiedzialnością Zarządcy lub właściciela Parkingu, a w przypadkach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach do zawiadomienia Policji, służb medycznych lub innych właściwych podmiotów,
- przestrzegania niniejszego Regulaminu.
- Najemca miejsca parkingowego ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone w mieniu cudzym znajdującym się na terenie Parkingu lub w mieniu Wynajmującego, czy posiadacza parkingu w związku z korzystaniem z Parkingu, w szczególności za uszkodzenia lub zanieczyszczenia. W razie powstania szkody, użytkownik pojazdu, którego zachowanie doprowadziło do powstania szkody lub któremu szkoda została wyrządzona, jest obowiązany do poinformowania Zarządcy o wynikłej szkodzie oraz do złożenia stosownych wyjaśnień co do okoliczności jej powstania, a na żądanie Zarządcy – również pisemnych oświadczeń.
- Najemca jest zobowiązany do zapłaty opłaty dodatkowej, zgodnej z Cennikiem – część C Regulaminu – za naruszenie postanowień Regulaminu, w szczególności za pozostawienie pojazdu na miejscu parkingowym bez ważnego biletu, w sposób uniemożliwiający weryfikację, czy została dokonana w pełnej wysokości opłata parkingowa, z tytułu najmu miejsca parkingowego. W takim przypadku wyznaczone przez Wynajmującego służby kontrolne, pozostawią za wycieraczką pojazdu wezwanie do dokonania zapłaty opłaty dodatkowej w określonej wysokości.
- Najemca ma prawo do reklamacji wystawionej opłaty dodatkowej, jak również działania systemu parkingowego w ciągu 14 dni od zaistnienia zdarzenia. Reklamacje należy składać pisemnie na adres e-mail: reklamacje@park-in.pl lub adres siedziby firmy Park In Sp. z o.o. ul. Ożynowa 51B we Wrocławiu z dopiskiem „reklamacja – Piaski, Osiedle Marysin 1”.
- Jeden bilet parkingowy upoważnia do zajęcia jednego miejsca postojowego, przy czym Najemca jest obowiązany do parkowania pojazdu w taki sposób, aby umożliwić użytkownikowi pojazdu zaparkowanego na sąsiednim miejscu swobodny wjazd i wyjazd oraz wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.
- Pracownicy Bonifraterskiego Centrum Medycznego Sp. z o.o. parkują pojazdy wyłącznie na 2 wyznaczonych parkingach z ograniczonym dostępem (za szlabanem).
3. Prawa i obowiązki Wynajmującego
- Za korzystanie z Parkingu, Wynajmujący pobiera od użytkownika pojazdu opłatę, zgodnie z aktualnym cennikiem-część C Regulaminu, wywieszonym na terenie Parkingu, przy parkomatach.
- Zarządca jest obowiązany do niezwłocznego usuwania nieprawidłowości zgłaszanych przez Najemców, za które odpowiedzialność ponosi Zarządca.
- Na Zarządcy nie ciąży obowiązek sprawowania pieczy nad pozostawionymi przez użytkowników Parkingu pojazdami i rzeczami ruchomymi w nich się znajdującymi bądź ich przechowywania.
- Zarządca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku: siły wyższej, żywiołów, kradzieży (włamania, rozboju itp.) rabunku, zniszczenia lub uszkodzenia pojazdów znajdujących się na terenie Parkingu, jak również kradzieży bądź zniszczeń rzeczy w nich pozostawionych lub stanowiących ich wyposażenie.
- Zarządca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód komunikacyjnych parkingowych, spowodowanych przez osoby korzystające z Parkingu.
- Zarządcy przysługuje od użytkownika lub właściciela pojazdu pozostawionego na Parkingu po godzinach jego otwarcia, opłata dodatkowa w wysokości wynikającej z cennika – część C Regulaminu, nie dotyczy użytkownika posiadającego „zezwolenie parkingowe”.
- Zarządca jest uprawniony do usunięcia pojazdu z terenu Parkingu i oddania go do odpłatnego przechowania na parking strzeżony, co nastąpi na koszt i ryzyko osoby naruszającej Regulamin lub właściciela pojazdu znajdującego się na Parkingu, w przypadku:
- zaparkowania pojazdu z naruszeniem znaków pionowych lub poziomych usytuowanych na Parkingu,
- pozostawienia pojazdu w miejscu utrudniającym lub blokującym ruch na terenie Parkingu,
- zaparkowania pojazdu poza wyznaczonymi w tym celu miejscami parkingowymi, albo na więcej niż jednym miejscu postojowym lub zajmuje miejsce parkingowe wraz z częścią jezdni.
- Zaparkowania w miejscu przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych (bez ważnej karty parkingowej),
- w przypadku nie pobrania biletu oraz braku uiszczenia związanych z tym opłat zgodnie z aktualnym cennikiem – cześć B Regulaminu w terminie do 14 dni od wjazdu na parking.
- gdy pozostawienie pojazdu stanowić będzie zagrożenie dla bezpieczeństwa osób lub mienia.
- Działanie lub zaniechanie użytkownika pojazdu znajdującego się na terenie Parkingu, skutkujące wystąpieniem którejkolwiek z okoliczności, o których mowa w ust. 7 powyżej, jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na usunięcie pojazdu z Parkingu na jego koszt i ryzyko.
- Usunięcie pojazdu nie wyłącza odpowiedzialności osoby naruszającej Regulamin lub właściciela pojazdu za szkody poniesione przez Zarządcę, posiadacza parkingu, bądź osoby trzecie w związku z niezgodnym z Regulaminem zachowaniem użytkownika pojazdu.
- Zarządca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji klienta parkingu.
4. Szczegółowe zasady korzystania z Parkingu
- Na Parkingu obowiązują przepisy ruchu drogowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908 z późn. zm.). Parking jest strefą ruchu w rozumieniu art. 2 pkt. 16a tej ustawy.
- Parkowanie odbywa się w miejscach do tego wyznaczonych oraz w sposób nie zakłócający organizacji ruchu na obiekcie.
- Do parkowania pojazdów na miejscach przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych uprawnieni są wyłącznie użytkownicy pojazdów posiadający ważną kartę parkingową dla osób niepełnosprawnych, umieszczoną każdorazowo w widocznym miejscu za przednią szybą wewnątrz samochodu. Parkowanie przez osoby uprawnione na miejscach dla niepełnosprawnych jest nieodpłatne.
- Po ustawieniu pojazdu na miejscu parkingowym, Najemca winien go unieruchomić, wyłączyć zapłon i światła, zamknąć okna, drzwi i bagażnik, oraz wyłączyć pozostawione w pojeździe urządzenia radiofoniczne.
- Na terenie Parkingu zabrania się:
- a) pozostawienia pojazdu poza wyznaczonymi miejscami postojowymi lub w sposób uniemożliwiający bądź utrudniający wyjazd lub wjazd innym osobom korzystającym z Parkingu,
- b) mycia i czyszczenia pojazdów samochodowych oraz dokonywania napraw,
- c) uzupełniania zbiorników paliwa,
- d) pozostawiania pojazdów w włączonym silnikiem,
- e) prowadzenia pojazdów bez włączonych świateł mijania lub dziennych,
- f) pozostawiania w parkowanym pojeździe samochodowym wartościowych rzeczy ruchomych,
- g) pozostawienia w pojeździe – w czasie postoju na miejscu parkingowym – dzieci oraz zwierząt bez opieki,
- h) palenia tytoniu i używania otwartego ognia,
- i) wjazdu na teren Parkingu pojazdów: – przewożących materiały łatwopalne, żrące, wybuchowe oraz inne podobne materiały i substancje mogące stworzyć zagrożenie dla osób i mienia, – z nieszczelnym układem paliwowym/hamulcowym itp., – o masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem dostaw towaru,
- j) prowadzenia działalności bądź akcji marketingowych, promocyjnych, reklamowych lub podobnych, w tym organizowanie zgromadzeń publicznych oraz jakichkolwiek innych manifestacji bez zgody zarządzającego obiektem,
- k) przeprowadzania ankiet lub działalności podobnej,
- l) prowadzenia handlu obwoźnego lub innej działalności podobnej, w szczególności oferowanie usług lub rzeczy do sprzedaży bez zgody zarządzającego obiektem,
- m) spożywania alkoholu lub substancji odurzających,
- n) uprawiania sportu oraz organizacji imprez o charakterze sportowym bez zgody zarządzającego obiektem,
- o) przebywania na trawnikach lub innych terenach przyległych.
5. Postanowienia końcowe
- Wynajmujący zobowiązany jest podać do wiadomości użytkowników pojazdów korzystających z miejsc postojowych na Parkingu, poprzez tablicę ogłoszeń znajdującą się na terenie Parkingu aktualny cennik usług parkingowych.
- Przedmiotowy Parking nie stanowi części strefy płatnego parkowania na drogach publicznych.
- Informacji o funkcjonowaniu Parkingu udziela Koordynator Parkingu pod numerem telefonu 690514903
- Wjazd na teren Parkingu i pozostawienie na nim pojazdu jest równoznaczne z oświadczeniem użytkownika pojazdu o zapoznaniu się z obowiązującym Regulaminem i zaakceptowaniem jego treści w całości.
- Wynajmującemu przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania przenoszącego wysokość zastrzeżonych w Regulaminie opłat dodatkowych.
- Integralną część Regulaminu parkingu niestrzeżonego stanowi część B Regulaminu: Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych oraz część C Regulaminu: Cennik parkingu.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.10.2024 r
Część B REGULAMINU
Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest spółka „PARK IN” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, Ożynowa 51B, 53-009 Wrocław, NIP nr 8943076015, REGON nr 364138558, adres e-mail: biuro@park-in.pl zwana dalej: Administratorem lub Spółką).
- Administrator będzie gromadził i przetwarzał następujące dane:
- numer rejestracyjny pojazdu,
- imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu osoby składającej reklamację.
- Cel przetwarzania danych osobowych:
- dane wskazane w pkt 2 lit. a) – realizacja umowy najmu miejsca parkingowego,
- dane wskazane w pkt 2 lit. b) – uzasadniony interes Administratora (obsługa reklamacji).
- Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
- cel wskazany w pkt 3 lit. a) – art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych osobowych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 04.05.2016 roku), dalej Rozporządzenie RODO,
- cel wskazany w pkt 3 lit. b) – art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO – uzasadniony interes Administratora polegający na obsłudze reklamacji.
- Podanie danych osobowych wskazanych w pkt 2 lit. a) jest warunkiem zawarcia umowy najmu miejsca parkingowego. Podanie danych osobowych wskazanych w pkt 2 lit. b) jest dobrowolne, jednak niezbędne do zgłoszenia i obsługi reklamacji.
- Odbiorcami danych osobowych są: pracownicy i współpracownicy Administratora, podmioty obsługujące systemy teleinformatyczne, podmioty świadczące usługi serwisowe oraz podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi doradcze, prawne, księgowe i audytowe.
- Dane osobowe mogą̨ być przekazywane innym podmiotom, które przetwarzają̨ dane w imieniu Administratora, którym Administrator danych może zlecić́ wykonywanie pewnych technicznych czynności w związku z przetwarzaniem danych osobowych, co każdorazowo odbywać́ się̨ będzie na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- W związku z transferem danych osobowych do serwisów należących do międzynarodowych organizacji, tj. Google, dane osobowe będą przekazywane tym podmiotom na zasadach określonych w ramach użytkowania tych serwisów.
- Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla realizacji celu przetwarzania, nie dłuższy niż 6 lat, tj. okres przedawnienia roszczeń konsumentów wynikających z zawartej umowy.
- Osobie, której dane osobowe dotyczą przysługują: prawo do dostępu do treści danych i ich sprostowania, usunięcia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
- Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli sposób przetwarzania danych będzie niezgodny z prawem.
Część C REGULAMINU
Cennik parkingu
Taryfa pojazdy osobowe:
- pierwsze 60 minut postoju – darmowe dla klientów, po wpisaniu numeru rejestracyjnego i pobraniu biletu w parkomacie lub uruchomieniu mobilnej aplikacji płatniczej.
- każda kolejna godzina – 4,00 zł (opłata minimalna 4 zł)
- bilet 24-godzinny – 20.00 zł
Bilet pobrany w parkomacie dostępnym na obiekcie należy umieścić za przednia szybą pojazdu.
W przypadku płatności aplikacją mobilną, należy oznakować pojazd Identyfikatorem, lub wyłożyć za szybę informację z nazwą aplikacji.
Opłata dodatkowa, za postój bez ważnego biletu lub postój niezgodny z regulaminem parkingu, płatna jest w terminie 14 dni i wynosi odpowiednio:
– 75 zł brutto w przypadku opłaty dodatkowej opłaconej (zaksięgowanej) w ciągu 3 dni roboczych od wystawienia druku zawiadomienia do zapłaty – OPŁATA OBNIŻONA
– 200 zł brutto w przypadku opłaty dodatkowej opłaconej (zaksięgowanej) w terminie od 4 dnia roboczego do 14 dnia po wystawieniu druku zawiadomienia do zapłaty – OPŁATA NORMALNA
Wszystkie podane ceny zawierają podatek Vat – 23%
Parking czynny od poniedziałku do niedzieli przez całą dobę
Zespół ds. Etyki
Problemy natury etycznej występujące w Szpitalu Rehabilitacyjnym w Piaskach oraz przyjęty sposób ich rozwiązywania stanowi wyznacznik kultury organizacyjnej.
W Szpitalu została wyłoniona grupa złożona z osób cieszących się powszechnym zaufaniem, do której, jako do Zespołu ds. Etyki, mogą zwracać się osoby zatrudnione, pacjenci oraz ich bliscy z problemami natury etycznej.
Jakie są zadania zespołu?
- Zapewnienie ochrony praw pacjentów zgodnie z zasadami etyki ogólnej i zawodowej oraz zapisami o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Rozwiązywanie problemów etycznie wątpliwych w relacji pracownik – pacjent – bliscy; przełożony – pracownik oraz relacji pomiędzy pracownikami.
- Reagowanie na zgłaszane przypadki nieprzestrzegania obowiązującego w Szpitalu Kodeksu Etycznego.
- Identyfikowanie problemów oraz ustalanie ich przyczyn.
- Przygotowywanie propozycji rozwiązania problemu.
- Udzielanie wsparcia pracownikom w bardzo trudnych sytuacjach natury etycznej w związku z wykonywanymi zadaniami zawodowymi.
Zgłoszenie problemu do rozstrzygnięcia przez Zespół może odbywać się przez:
- Pocztę elektroniczną (adres:) piaski@bcmbonifratrzy.pl
- Zgłoszenie pisemne do Sekretariatu Szpitala w zaklejonej kopercie, zaadresowanej do Zespołu ds. Etyki, na adres Bonifraterskie Centrum Medyczne Sp. z o.o. Szpital Rehabilitacyjny w Piaskach, Os. Marysin 1, 63-820 Piaski
Pełnomocnik Praw Pacjenta
Każdy pacjent ma prawo do zgłoszenia swoich uwag, wniosków i zażaleń dotyczących przebiegu leczenia i funkcjonowania szpitala Pełnomocnikowi ds. Praw Pacjenta codziennie w dni robocze od godz. 12.00 – 13.00, którego gabinet mieści się na II piętrze, pok. 227. Możliwy jest także kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 516 847 791.
Skargi i wnioski przyjmowane są także przez:
Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie – Biuro Rzecznika Praw Pacjenta,
ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa, tel. (22) 532 – 82 – 50, e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590
(czynna całodobowo przez 7 dni w tygodniu, połączenie jest bezpłatne)
Narodowy Funduszu Zdrowia Oddział Wielkopolski w Poznaniu, tel. 61/850 60 72; tel. centrali – 61/ 850 60 00, ul. Grunwaldzka 158, 60-309 Poznań; e-mail: kancelaria@nfz-poznan.pl, www.nfz-poznan.pl, www.nfz.gov.pl,
Wielkopolska Izba Lekarska, ul. Nowowiejskiego 51; 61-734 Poznań; tel. centrali: 61/ 852-58-60, e-mail: izba@wil.org.pl, www.wil.org.pl
Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych, ul. Saperska 6, 64-100 Leszno, e-mail: oipp_leszno@post.pl, tel. 65/ 529-65-15, www.oipipleszno.pl
Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych przy Biurze RPP – ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
Nawigator Pacjenta– praktyczny poradnik jak poruszać się po systemie ochrony zdrowia
SKARGI I WNIOSKI
Jeżeli Pacjent lub osoba go reprezentująca uzna, że podczas świadczeń medycznych udzielanych w Szpitalu Rehabilitacyjnym w Piaskach prawa pacjenta zostały naruszone i nie są realizowane w sposób zadowalający ma prawo do złożenia skargi lub wniosku.
Przedmiotem skargi może być, w szczególności: naruszenie praw pacjenta w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych, zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników, współpracowników Szpitala, inne związane z prowadzoną przez Szpital działalnością.
Przedmiotem wniosku mogą być propozycje poprawy organizacji i usprawnienia pracy Szpitala oraz poszczególnych jego komórek organizacyjnych, zapobiegania nadużyciom, a także propozycje zmierzające do bardziej efektywnego wykonywania zadań.
Pacjent może złożyć skargę/wniosek telefonicznie, listownie, osobiście bądź drogą mailową.
Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko wnoszącego oraz adres do korespondencji w innym przypadku nie zostaną rozpatrzone.
Skarga lub wniosek Pacjenta rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 30 dni. W razie niemożności załatwienia skargi lub wniosku w określonym powyżej terminie Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta zawiadamia skarżącego na piśmie o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia skargi oraz o przewidywanym terminie załatwienia przedmiotowej sprawy.
Opieka Duszpasterska
Drodzy Pacjenci!
Pacjentom zapewnia się możliwość dostępu do opieki duszpasterskiej.
Msza Święta odbywa się w Kaplicy Szpitala codziennie:
- od poniedziałku do soboty o godz. 16:30,
- w niedziele i święta o godz. 10:00
Odwiedziny chorych na oddziale codziennie po Mszy Świętej.
Kapelan Szpitalny: ks. Jacek Niesyto
Kontakt do Kapelana Szpitalnego: 65 572 00 14 e-mail: kapelan-piaski@bcmbonifratrzy.pl
Ważną częścią posługi Kościoła jest działalność duszpasterska kapelanów szpitalnych.
W ten sposób Kościół włącza się w czynną pomoc chorym, cierpiącym potrzebującym pomocy.
Kapelan chorych ściśle współpracuje z Zespołem Opieki Duszpasterskiej oraz lekarzami, pielęgniarkami, sanitariuszami i wolontariuszami, aby świadczyć szczególne miłosierdzie.
Wykaz kontaktów do Kościołów i związków wyznaniowych na obszarze województwa wielkopolskiego
KOŚCIÓŁ PENTEKOSTALNY W LESZNIE
Przemysłowa 12a, 64-100 Leszno
Kancelaria Kościoła:
e-mail: kosciolleszno@gmail.com
tel. 669 520 831
PARAFIA GREKOKATOLICKA PW. OPIEKI MATKI BOŻEJ W POZNANIU
Toruńska 8, 61-045 Poznań
www.poznan.cerkiew.net.pl
tel. 794 900 789
ZWIĄZEK GMIN WYZNANIOWYCH ŻYDOWSKICH FILLIA W POZNANIU
Stawna 10, 61-582 Poznań
www.poznan.jewish.org.pl
tel. 618 552 118
KOMITET ŁĄCZNOŚCI ZE SZPITALAMI ŚWIADKOWIE JEHOWY
kls.dolny.slask@gmail.com
tel. 71 307 47 95 (czynny 24/7)
Program edukacyjny dla naszych pacjentów