Dla pacjenta

Prawa i obowiązki pacjenta:

Prawa pacjenta to zbiór norm, które gwarantują poszanowanie godności, autonomii i praw pacjentów w opiece zdrowotnej. Współczesne koncepcje opieki zdrowotnej opierają się na podejściu, w którym pacjent jest aktywnym uczestnikiem procesu leczenia, a nie jedynie biernym odbiorcą medycznych usług. W związku z tym zagwarantowanie pacjentom określonych praw jest niezbędne, aby umożliwić im pełne wykorzystanie swojego potencjału i zwiększenie jakości opieki zdrowotnej.

Zasady udostępniania dokumentacji medycznej

Uprzejmie informujemy, że za udostępnianie dokumentacji medycznej w formie wyciągów, odpisów lub kopii pobieramy opłatę zgodnie z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Podstawą wyliczenia kwoty odpłatności jest publikowana przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wysokość przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale.

Maksymalna wysokość opłat za:

  1. jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,002 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale;
  2. jedną stronę kopii dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,00007 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale;
  3. sporządzenie wyciągu, odpisu dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych, jeżeli zakład prowadzi dokumentację medyczną w formie elektronicznej – nie może przekraczać 0,0004 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale.

Za udostępnienie dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie nie pobiera się opłaty.

Dokumentacja medyczna udostępniana jest wyłącznie osobom i podmiotom uprawnionym do dostępu do dokumentacji medycznej na podstawie uprzednio wypełnionego i złożonego ”Wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej”. Przedmiotowy wniosek można przedłożyć w sekretariacie Bonifraterskiego Centrum Medycznego Sp. z o.o. przy ul. Podwale 7, 50-043 Wrocław lub sekretariacie jednostki w Piaskach – Marysinie, Osiedle Marysin 1, 63-820 Piaski lub wysłać pocztą na jeden z ww. adresów.

Wnioskodawca odbiera udostępnioną dokumentację w sekretariacie Spółki lub sekretariacie jednostki w Piaskach – Marysinie, a w przypadku braku takiej możliwości zostaje ona przesłana przez Spółkę listem poleconym na koszt wnioskującego zgodnie z cennikiem operatora pocztowego.

Udostępnienie dokumentacji do wglądu na miejscu jest bezpłatne i możliwe po uprzednim uzgodnieniu terminu.

Informacja kontakt:
Sekretariat ORN Małgorzata Talma
tel. 65-525-09-88
e-mail: m.talma@bczwroc.pl

Klauzule informacyjne

Standardy ochrony małoletnich i osób bezradnych w placówkach Bonifraterskiego Centrum Medycznego

Zgodnie z wymogami znowelizowanej ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich, Bonifraterskie Centrum Medyczne jako organizator działalności medycznej zostało zobowiązane do wdrożenia standardów ochrony przed przemocą osób małoletnich i bezradnych.

Przyjęte w Bonifraterskim Centrum Medycznym standardy ochrony małoletnich i osób bezradnych wprowadzają zasady bezpiecznych relacji pomiędzy pacjentami i podopiecznymi, a pracownikami placówek, wyszczególniają i nazywają zachowania niedozwolone, wprowadzają jasne procedury związane z podejmowaniem interwencji i ochroną osób pokrzywdzonych oraz określają zasady i tryb weryfikacji personelu.

U podstaw przyjętych zasad związanych z zachowaniem standardów leży bezwzględny brak akceptacji na przemoc w jakiejkolwiek formie, czy to fizycznej czy psychicznej, oraz szacunek dla godności drugiego człowieka.

„Szacunek i dbałość o bezpieczeństwo wzajemnych relacji wydają się wpisywać w wartości płynące z charyzmatu szpitalnictwa” – podkreśla prezes zarządu Bonifraterskiego Centrum Medycznego, Jacek Graliński.

  • Standardy ochrony małoletnich i osób bezradnych – do pobrania tutaj
  • Informacja dot. przyjętych standardów – do pobrania tutaj 

Parking (obowiązuje od 1 grudnia 2024 r.)

     

ZARZĄDZANIE PARKINGAMI www.parki-in.pl

Link do aplikacji mobilnej obsługującej płatności – tutaj

Do pobrania:

Regulamin Parkingu Niestrzeżonego przy obiektach usługowych Osiedla Marysin 1, 63-820 Piaski

Część A REGULAMINU

1. Przedmiot umowy

  1. Postanowienia niniejszego regulaminu (dalej jako Regulamin) regulują zasady użytkowania parkingu na obiekcie Bonifraterskie Centrum Medyczne Sp. z o.o. Osiedle Marysin 1 w Piaskach wraz z gruntami przyległymi (dalej jako Parking), zarządzanego przez Park In Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Ożynowa 51B (dalej jako Zarządca lub Wynajmujący).
  2. Zarządca zezwala na użytkowanie Parkingu na zasadach określonych w Regulaminie.
  3. Poprzez wjazd na teren Parkingu użytkownik pojazdu (zwany również Najemcą) zawiera z Zarządcą umowę najmu miejsca parkingowego na warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie. Umowa najmu miejsca parkingowego, ulega zakończeniu z chwilą wyjazdu z Parkingu.
  4. Użytkownik pojazdu poprzez wjazd na teren Parkingu wyraża zgodę na warunki najmu i akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu oraz wyraża zgodę na bezwzględne ich przestrzeganie, a w razie ich naruszenia – upoważnia Zarządcę do zastosowania sankcji zastrzeżonych w Regulaminie.
  5. Parking jest parkingiem płatnym niestrzeżonym.
  6. Parking jest czynny 24 godziny 7 dni w tygodniu.

2. Prawa i obowiązki Najemcy

  1. Użytkownik pojazdu jest obowiązany, bezpośrednio po wjeździe na teren Parkingu i zajęciu miejsca parkingowego, do pobrania biletu w parkomacie, znajdującym się na terenie Parkingu. Bilet należy umieścić w widocznym miejscu za przednią szybą wewnątrz pojazdu, w celu skontrolowania przez osoby wyznaczone przez Zarządcę, dopełnienia obowiązku wniesienia stosownej opłaty za korzystanie z Parkingu. Służby kontrolujące Parking, nie prowadzą sprzedaży biletów i nie mają prawa przyjmować jakichkolwiek pieniędzy od użytkowników Parkingu.
  2. Najemca jest obowiązany do:
  • Pobrania biletu lub uiszczenia w parkomacie lub aplikacji mobilnej stosownej opłaty parkingowej za korzystanie z Parkingu według stawek określonych w Cenniku – część C Regulaminu, lub posiadania abonamentu na dany numer rejestracyjny pojazdu uprawniającego do postoju na parkingu
  • przestrzegania obowiązującej na Parkingu organizacji ruchu oraz przepisów ruchu drogowego, oznakowania pionowego i poziomego, w szczególności ograniczenia prędkości do 20 km/h, jak również poleceń wydanych przez Zarządcę służb ochrony i obsługi Parkingu,
  • przestrzegania przepisów BHP i ppoż.,
  • zabezpieczenia we własnym zakresie pojazdu przed kradzieżą i zniszczeniem,
  • nienaruszania zakazów, o których mowa w § 4 ust. 5 poniżej,
  • informowania Zarządcy o wszelkich zauważonych nieprawidłowościach i zdarzeniach na Parkingu, które mogłyby zagrozić bezpieczeństwu jego użytkowników bądź odpowiedzialnością Zarządcy lub właściciela Parkingu, a w przypadkach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach do zawiadomienia Policji, służb medycznych lub innych właściwych podmiotów,
  • przestrzegania niniejszego Regulaminu.
  1. Najemca miejsca parkingowego ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone w mieniu cudzym znajdującym się na terenie Parkingu lub w mieniu Wynajmującego, czy posiadacza parkingu w związku z korzystaniem z Parkingu, w szczególności za uszkodzenia lub zanieczyszczenia. W razie powstania szkody, użytkownik pojazdu, którego zachowanie doprowadziło do powstania szkody lub któremu szkoda została wyrządzona, jest obowiązany do poinformowania Zarządcy o wynikłej szkodzie oraz do złożenia stosownych wyjaśnień co do okoliczności jej powstania, a na żądanie Zarządcy – również pisemnych oświadczeń.
  2. Najemca jest zobowiązany do zapłaty opłaty dodatkowej, zgodnej z Cennikiem – część C Regulaminu – za naruszenie postanowień Regulaminu, w szczególności za pozostawienie pojazdu na miejscu parkingowym bez ważnego biletu, w sposób uniemożliwiający weryfikację, czy została dokonana w pełnej wysokości opłata parkingowa, z tytułu najmu miejsca parkingowego. W takim przypadku wyznaczone przez Wynajmującego służby kontrolne, pozostawią za wycieraczką pojazdu wezwanie do dokonania zapłaty opłaty dodatkowej w określonej wysokości.
  3. Najemca ma prawo do reklamacji wystawionej opłaty dodatkowej, jak również działania systemu parkingowego w ciągu 14 dni od zaistnienia zdarzenia. Reklamacje należy składać pisemnie na adres e-mail: reklamacje@park-in.pl lub adres siedziby firmy Park In Sp. z o.o. ul. Ożynowa 51B we Wrocławiu z dopiskiem „reklamacja – Piaski, Osiedle Marysin 1”.
  4. Jeden bilet parkingowy upoważnia do zajęcia jednego miejsca postojowego, przy czym Najemca jest obowiązany do parkowania pojazdu w taki sposób, aby umożliwić użytkownikowi pojazdu zaparkowanego na sąsiednim miejscu swobodny wjazd i wyjazd oraz wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.
  5. Pracownicy Bonifraterskiego Centrum Medycznego Sp. z o.o. parkują pojazdy wyłącznie na 2 wyznaczonych parkingach z ograniczonym dostępem (za szlabanem).

3. Prawa i obowiązki Wynajmującego

  1. Za korzystanie z Parkingu, Wynajmujący pobiera od użytkownika pojazdu opłatę, zgodnie z aktualnym cennikiem-część C Regulaminu, wywieszonym na terenie Parkingu, przy parkomatach.
  2. Zarządca jest obowiązany do niezwłocznego usuwania nieprawidłowości zgłaszanych przez Najemców, za które odpowiedzialność ponosi Zarządca.
  3. Na Zarządcy nie ciąży obowiązek sprawowania pieczy nad pozostawionymi przez użytkowników Parkingu pojazdami i rzeczami ruchomymi w nich się znajdującymi bądź ich przechowywania.
  4. Zarządca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku: siły wyższej, żywiołów, kradzieży (włamania, rozboju itp.) rabunku, zniszczenia lub uszkodzenia pojazdów znajdujących się na terenie Parkingu, jak również kradzieży bądź zniszczeń rzeczy w nich pozostawionych lub stanowiących ich wyposażenie.
  5. Zarządca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód komunikacyjnych parkingowych, spowodowanych przez osoby korzystające z Parkingu.
  6. Zarządcy przysługuje od użytkownika lub właściciela pojazdu pozostawionego na Parkingu po godzinach jego otwarcia, opłata dodatkowa w wysokości wynikającej z cennika – część C Regulaminu, nie dotyczy użytkownika posiadającego „zezwolenie parkingowe”.
  7. Zarządca jest uprawniony do usunięcia pojazdu z terenu Parkingu i oddania go do odpłatnego przechowania na parking strzeżony, co nastąpi na koszt i ryzyko osoby naruszającej Regulamin lub właściciela pojazdu znajdującego się na Parkingu, w przypadku:
  • zaparkowania pojazdu z naruszeniem znaków pionowych lub poziomych usytuowanych na Parkingu,
  • pozostawienia pojazdu w miejscu utrudniającym lub blokującym ruch na terenie Parkingu,
  • zaparkowania pojazdu poza wyznaczonymi w tym celu miejscami parkingowymi, albo na więcej niż jednym miejscu postojowym lub zajmuje miejsce parkingowe wraz z częścią jezdni.
  • Zaparkowania w miejscu przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych (bez ważnej karty parkingowej),
  • w przypadku nie pobrania biletu oraz braku uiszczenia związanych z tym opłat zgodnie z aktualnym cennikiem – cześć B Regulaminu w terminie do 14 dni od wjazdu na parking.
  • gdy pozostawienie pojazdu stanowić będzie zagrożenie dla bezpieczeństwa osób lub mienia.
  1. Działanie lub zaniechanie użytkownika pojazdu znajdującego się na terenie Parkingu, skutkujące wystąpieniem którejkolwiek z okoliczności, o których mowa w ust. 7 powyżej, jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na usunięcie pojazdu z Parkingu na jego koszt i ryzyko.
  2. Usunięcie pojazdu nie wyłącza odpowiedzialności osoby naruszającej Regulamin lub właściciela pojazdu za szkody poniesione przez Zarządcę, posiadacza parkingu, bądź osoby trzecie w związku z niezgodnym z Regulaminem zachowaniem użytkownika pojazdu.
  3. Zarządca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji klienta parkingu.

4. Szczegółowe zasady korzystania z Parkingu

  1. Na Parkingu obowiązują przepisy ruchu drogowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908 z późn. zm.). Parking jest strefą ruchu w rozumieniu art. 2 pkt. 16a tej ustawy.
  2. Parkowanie odbywa się w miejscach do tego wyznaczonych oraz w sposób nie zakłócający organizacji ruchu na obiekcie.
  3. Do parkowania pojazdów na miejscach przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych uprawnieni są wyłącznie użytkownicy pojazdów posiadający ważną kartę parkingową dla osób niepełnosprawnych, umieszczoną każdorazowo w widocznym miejscu za przednią szybą wewnątrz samochodu. Parkowanie przez osoby uprawnione na miejscach dla niepełnosprawnych jest nieodpłatne.
  4. Po ustawieniu pojazdu na miejscu parkingowym, Najemca winien go unieruchomić, wyłączyć zapłon i światła, zamknąć okna, drzwi i bagażnik, oraz wyłączyć pozostawione w pojeździe urządzenia radiofoniczne.
  5. Na terenie Parkingu zabrania się:
  6. a) pozostawienia pojazdu poza wyznaczonymi miejscami postojowymi lub w sposób uniemożliwiający bądź utrudniający wyjazd lub wjazd innym osobom korzystającym z Parkingu,
  7. b) mycia i czyszczenia pojazdów samochodowych oraz dokonywania napraw,
  8. c) uzupełniania zbiorników paliwa,
  9. d) pozostawiania pojazdów w włączonym silnikiem,
  10. e) prowadzenia pojazdów bez włączonych świateł mijania lub dziennych,
  11. f) pozostawiania w parkowanym pojeździe samochodowym wartościowych rzeczy ruchomych,
  12. g) pozostawienia w pojeździe – w czasie postoju na miejscu parkingowym – dzieci oraz zwierząt bez opieki,
  13. h) palenia tytoniu i używania otwartego ognia,
  14. i) wjazdu na teren Parkingu pojazdów: – przewożących materiały łatwopalne, żrące, wybuchowe oraz inne podobne materiały i substancje mogące stworzyć zagrożenie dla osób i mienia, – z nieszczelnym układem paliwowym/hamulcowym itp., – o masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem dostaw towaru,
  15. j) prowadzenia działalności bądź akcji marketingowych, promocyjnych, reklamowych lub podobnych, w tym organizowanie zgromadzeń publicznych oraz jakichkolwiek innych manifestacji bez zgody zarządzającego obiektem,
  16. k) przeprowadzania ankiet lub działalności podobnej,
  17. l) prowadzenia handlu obwoźnego lub innej działalności podobnej, w szczególności oferowanie usług lub rzeczy do sprzedaży bez zgody zarządzającego obiektem,
  18. m) spożywania alkoholu lub substancji odurzających,
  19. n) uprawiania sportu oraz organizacji imprez o charakterze sportowym bez zgody zarządzającego obiektem,
  20. o) przebywania na trawnikach lub innych terenach przyległych.

5. Postanowienia końcowe

  1. Wynajmujący zobowiązany jest podać do wiadomości użytkowników pojazdów korzystających z miejsc postojowych na Parkingu, poprzez tablicę ogłoszeń znajdującą się na terenie Parkingu aktualny cennik usług parkingowych.
  2. Przedmiotowy Parking nie stanowi części strefy płatnego parkowania na drogach publicznych.
  3. Informacji o funkcjonowaniu Parkingu udziela Koordynator Parkingu pod numerem telefonu 690514903
  4. Wjazd na teren Parkingu i pozostawienie na nim pojazdu jest równoznaczne z oświadczeniem użytkownika pojazdu o zapoznaniu się z obowiązującym Regulaminem i zaakceptowaniem jego treści w całości.
  5. Wynajmującemu przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania przenoszącego wysokość zastrzeżonych w Regulaminie opłat dodatkowych.
  6. Integralną część Regulaminu parkingu niestrzeżonego stanowi część B Regulaminu: Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych oraz część C Regulaminu: Cennik parkingu.
  7. Regulamin obowiązuje od dnia 01.10.2024 r

Część B REGULAMINU

Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest spółka „PARK IN” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, Ożynowa 51B, 53-009 Wrocław, NIP nr 8943076015, REGON nr 364138558, adres e-mail: biuro@park-in.pl zwana dalej: Administratorem lub Spółką).
  2. Administrator będzie gromadził i przetwarzał następujące dane:
  3. numer rejestracyjny pojazdu,
  4. imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu osoby składającej reklamację.
  5. Cel przetwarzania danych osobowych:
  6. dane wskazane w pkt 2 lit. a) – realizacja umowy najmu miejsca parkingowego,
  7. dane wskazane w pkt 2 lit. b) – uzasadniony interes Administratora (obsługa reklamacji).
  8. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
  9. cel wskazany w pkt 3 lit. a) – art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych osobowych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 04.05.2016 roku), dalej Rozporządzenie RODO,
  10. cel wskazany w pkt 3 lit. b) – art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO – uzasadniony interes Administratora polegający na obsłudze reklamacji.
  11. Podanie danych osobowych wskazanych w pkt 2 lit. a) jest warunkiem zawarcia umowy najmu miejsca parkingowego. Podanie danych osobowych wskazanych w pkt 2 lit. b) jest dobrowolne, jednak niezbędne do zgłoszenia i obsługi reklamacji.
  12. Odbiorcami danych osobowych są: pracownicy i współpracownicy Administratora, podmioty obsługujące systemy teleinformatyczne, podmioty świadczące usługi serwisowe oraz podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi doradcze, prawne, księgowe i audytowe.
  13. Dane osobowe mogą̨ być przekazywane innym podmiotom, które przetwarzają̨ dane w imieniu Administratora, którym Administrator danych może zlecić́ wykonywanie pewnych technicznych czynności w związku z przetwarzaniem danych osobowych, co każdorazowo odbywać́ się̨ będzie na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  14. W związku z transferem danych osobowych do serwisów należących do międzynarodowych organizacji, tj. Google, dane osobowe będą przekazywane tym podmiotom na zasadach określonych w ramach użytkowania tych serwisów.
  15. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
  16. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla realizacji celu przetwarzania, nie dłuższy niż 6 lat, tj. okres przedawnienia roszczeń konsumentów wynikających z zawartej umowy.
  17. Osobie, której dane osobowe dotyczą przysługują: prawo do dostępu do treści danych i ich sprostowania, usunięcia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
  18. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli sposób przetwarzania danych będzie niezgodny z prawem.

Część C REGULAMINU

Cennik parkingu

Taryfa pojazdy osobowe:

  1. pierwsze 60 minut postoju – darmowe dla klientów, po wpisaniu numeru rejestracyjnego i pobraniu biletu w parkomacie lub uruchomieniu mobilnej aplikacji płatniczej.
  2. każda kolejna godzina – 4,00 zł (opłata minimalna 4 zł)
  3. bilet 24-godzinny – 20.00 zł

Bilet pobrany w parkomacie dostępnym na obiekcie należy umieścić za przednia szybą pojazdu.

W przypadku płatności aplikacją mobilną, należy oznakować pojazd Identyfikatorem, lub wyłożyć za szybę informację z nazwą aplikacji.

Opłata dodatkowa, za postój bez ważnego biletu lub postój niezgodny z regulaminem parkingu, płatna jest w terminie 14 dni i wynosi odpowiednio:

– 75 zł brutto w przypadku opłaty dodatkowej opłaconej (zaksięgowanej) w ciągu 3 dni  roboczych od wystawienia druku zawiadomienia do zapłaty  – OPŁATA OBNIŻONA

– 200 zł brutto w przypadku opłaty dodatkowej opłaconej (zaksięgowanej) w terminie od 4 dnia roboczego do 14 dnia po wystawieniu druku zawiadomienia do zapłaty  – OPŁATA NORMALNA

Wszystkie podane ceny zawierają podatek Vat – 23%

Parking czynny od poniedziałku do niedzieli przez całą dobę