Dla pacjenta
Informacje dla Pacjenta
Na wizytę lekarską i fizjoterapeutyczną proszę zabrać ze sobą dokumentację medyczną oraz wyniki badań jak:
- prześwietlenia RTG,
- rezonans magnetyczny,
- USG.
Na zabiegi należy ze sobą zabrać:
- obuwie zmienne,
- wygodny strój,
- ręcznik.
W przypadku zabiegów hydroterapii:
- krótkie spodenki
- koszulkę z krótkim rękawkiem
W przypadku zabiegów elektroterapii skóra powinna być czysta i odtłuszczona.
Klauzula informacyjna
Klauzula dostępna jest do pobrania poniżej.
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
Dokumentacja medyczna może być udostępniona:
- Do wglądu.
- Poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków.
- Za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
- Na informatycznym nośniku danych.
W celu uzyskania dokumentacji medycznej prosimy o wypełnienie i złożenie wniosku w Administracji szpitala ( III piętro, pokój nr 6) od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 -14:30 lub przesłanie na adres e-mail : archiwum@bonifratrzy.katowice.pl
Szczegółowych informacji udziela się pod numerem telefonu: 032/3576235
Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- Pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy za okazaniem dowodu tożsamości ze zdjęciem: np.: dowód osobisty, paszport, prawo jazdy.
- Przedstawicielowi ustawowemu pacjenta za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
- rodzice, do chwili ukończenia przez dziecko 18 lat, za okazaniem swojego dowodu osobistego i metryki urodzenia dziecka,
- opiekunowie ustanowieni przez sąd, za okazaniem stosownego orzeczenia (opieka nad małoletnim, opieka nad niepełnosprawnym lub ubezwłasnowolnionym, kurator itp.).
- Osobie upoważnionej przez pacjenta w dokumentacji medycznej, za okazaniem dowodu tożsamości: np.: dowód osobisty, paszport.
- Po śmierci pacjenta dokumentacja medyczna jest udostępniona osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym lub osobie bliskiej.
Za udostępnienie dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie nie pobiera się opłaty.
Za kolejne udostępnienie dokumentacji medycznej pobiera się opłatę zgodnie z cennikiem.
Wzór wniosku, wzór upoważnienia jest dostępny poniżej.
Prawa i obowiązki pacjenta:
Prawa pacjenta to zbiór norm, które gwarantują poszanowanie godności, autonomii i praw pacjentów w opiece zdrowotnej. Współczesne koncepcje opieki zdrowotnej opierają się na podejściu, w którym pacjent jest aktywnym uczestnikiem procesu leczenia, a nie jedynie biernym odbiorcą medycznych usług. W związku z tym zagwarantowanie pacjentom określonych praw jest niezbędne, aby umożliwić im pełne wykorzystanie swojego potencjału i zwiększenie jakości opieki zdrowotnej.
Pakiet Onkologiczny
Od stycznia 2015 roku w Szpitalu Zakonu Bonifratrów w Katowicach sp. z o.o. działa tzw. „pakiet onkologiczny” mający na celu usprawnienie procesu leczenia pacjentów onkologicznych.
Diagnostyka i terapia w szybkiej ścieżce onkologicznej jest realizowana w:
- Bonifraterskim Ośrodku Zdrowia:
- Poradni Medycyny Rodzinnej
- Poradnia Chirurgii Ogólnej,
- Poradnia Ginekologiczno-Położnicza
- Szpitalu Zakonu Bonifratrów pw. Aniołów Stróżów w Katowicach:
- Oddział Chirurgii Ogólnej
- Oddział Ginekologiczno-Położniczy z pododdziałem Ginekologii Onkologicznej
Służymy pomocą pacjentom z podejrzeniem i rozpoznaniem nowotworów układu pokarmowego, oraz kobietom ze schorzeniami nowotworowymi narządu rodnego i piersi. W tym celu powołaliśmy Koordynatorów ds. Szybkiej Terapii Onkologicznej, którzy nadzorują proces leczenia pacjenta onkologicznego, zapewniając koordynację procedur diagnostyki i leczenia w Szpitalu i BOZ oraz w podmiotach współpracujących w ramach sieci diagnostyczno-terapeutycznej, zgodnie z indywidualnymi zaleceniami lekarskimi. Głównym zadaniem Koordynatorów jest wsparcie pacjenta informacyjnie, administracyjnie i organizacyjnie; zapewnienie przepływu informacji i koordynacji terminów, tak aby diagnostyka i leczenie na wszystkich etapach przebiegało jak najszybciej.
Nasi Koordynatorzy
Kontakt telefoniczny w godzinach 07.00- 14.35 (od poniedziałku do piątku)
- Dorota Siwek (Szpital) tel. 32 357 62 46, email: d.siwek@bonifratrzy.katowice.pl
- Justyna Podlacka (Szpital) tel. 32 357 62 46, email: j.podlacka@bonifratrzy.katowice.pl
- Małgorzata Kubera (Szpital) tel. 32 357 62 69, email: m.kubera@bonifratrzy.katowice.pl
- Joanna Starzyczny (Bonifraterski Ośrodek Zdrowia) tel. 32 357 62 89, email: j.makowska@bonifratrzy.katowice.pl
Przydatne strony
Ogólne informacje dla pacjentów o Szybkiej Ścieżce Onkologicznej– strona NFZ
Wykaz placówek realizujących szybką terapię onkologiczną w województwie śląskim
Opieka duszpasterska
Drodzy Pacjenci!
Zgodnie z charyzmatem Zakonu Szpitalnego św. Jana Bożego, pragniemy pełnić swoją posługę, lecząc zarówno ciało, jak i duszę chorego. W tym duchu Kapelan Szpitalny codziennie udziela Sakramentów Świętych (Spowiedź, Komunia, Sakrament Chorych ) na oddziałach szpitalnych w godzinach od 15:00 do 17:00.
Potrzebę przyjęcia sakramentu można zgłaszać także do dyżurki pielęgniarek.
Wejście do Kaplicy Szpitalnej znajduję się na I piętrze Szpitala – Oddział Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej.
Serdecznie zapraszamy na nabożeństwa lub indywidualną modlitwę.
Msze święte odprawiane są codziennie według następującego porządku:
Poniedziałek – Sobota: 18.30
Niedzielę i Święta: 8.00 i 18.30
Pełnomocnik ds. Pacjenta
Pełnomocnik do spraw praw pacjentów zgodnie ze swoimi kompetencjami czuwa nad przestrzeganiem praw Pacjenta, wskazuje tryb postępowania, jeśli te prawa są naruszane, udziela odpowiedzi na skargi i pytania Pacjentów oraz interweniuje w ramach Szpitala Zakonu Bonifratrów pw. Aniołów Stróżów w Katowicach oraz Bonifraterskiego Ośrodka Zdrowia.
Zadania Pełnomocnika do spraw praw pacjentów koncentrują się na kwestiach związanych z szeroko pojętym przestrzeganiem praw Pacjentów przez personel medyczny zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Regulaminem Porządkowym.
Głównymi zadaniami realizowanymi przez Pełnomocnika są:
- czuwanie nad przestrzeganiem praw pacjenta;
- informowanie Pacjentów o ich prawach;
- przyjmowanie skarg od Pacjentów;
- wspieranie, pomoc oraz doradzanie Pacjentom w dochodzeniu ich praw (sprawy związane z przyjęciem do Szpitala, leczeniem, pobytem i wypisaniem ze Szpitala);
- podejmowanie działań interwencyjnych w sytuacjach tego wymagających, związanych z realizacją praw pacjenta;
- udzielanie odpowiedzi oraz analiza pytań i skarg pacjentów.
Przyjmowanie skarg i wniosków
Interesanci przyjmowani są w sprawie skarg i wniosków przez:
- Dyrektora Szpitala lub osobę przez niego upoważnioną, w każdy wtorek w godzinach od 12.00 do 13.00,
- Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta, w każdy poniedziałek w godzinach od 11.00 do 12.00.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Wizyty osobiste: poniedziałek w godz. 9:00-18:00; wtorek – piątek w godz. 9:00-15:00
Zapisy: e:mail rezerwacja@rpp.gov.pl, tel. 22 532 82 43
Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800-190-590 w godz. 8:00-18:00 (połączenia bezpłatne)
Śląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
Dział Skarg i Wniosków
ul. Kossutha 13
40-844 Katowice
Tel. 32 735 05 45
Zgłoszenia osobiste: we wtorki w godz. od 16:00 do 18:00 (Biuro Obsługi Ubezpieczonych)
Dokumenty do pobrania
Dokumenty niezbędne do objęcia pacjenta opieką paliatywną
- Skierowanie do Szpitala: Oddział Medycyny Paliatywnej/Hospicjum Stacjonarnego
- Ksero dokumentacji medycznej
- Informacja od lekarza dotychczas prowadzącego leczenia o zakończeniu leczenia przyczynowego
- Dowód osobisty
- Dokument potwierdzający ubezpieczenie – np. legitymacja emeryta rencisty